Pozvánka na Odpoledne s chemií aneb Chemickou kavárnu
Zveme Vás na Chemickou kavárnu s s doc. RNDr. Petrem Šmejkalem, Ph.D. z Katedry učitelství a didaktiky chemie, Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy na téma Virtuální realita ve výuce chemie.
Chemická kavárna je neformální setkání při šálku dobré kávy nad tématy z chemie či didaktiky chemie. Je to prostor k výměně zkušeností, navázání nových kontaktů s kolegy pracujícími v témže oboru a získání nových poznatků využitelných při výuce chemie. Chemická kavárna je určena zejména učitelům chemie na středních a základních školách, studentům učitelství chemie, SŠ studentům se zájmem o chemii a široké veřejnosti.

27. listopadu 2024
17:00 – 19:00
Univerzitní kampus Masarykovy univerzity, Kamenice 5, Brno–Bohunice, budova D29, místnost 252
O čem kavárna bude?
Virtuální realita (VR) se jeví být velmi zajímavým didaktickým prostředkem výuky chemie. Oproti stereoskopické projekci, virtuální realita přináší pro výuku jednu velkou výhodu, kterou je možnost interakce žáka se studovaným objektem či jevem. Tato výhoda umožňuje jeho hlubší zapojení a podněcuje jej k vlastní práci a vlastnímu uvažování. VR je ale stále relativně novou technologií, se specifickým užíváním a potenciálními technickými problémy, které výuka ve VR může přinést. K tomu rovněž, v oblasti výuky chemie existuje jen velmi málo výukových programů, které by bylo možno využít. V daném ohledu, v rámci této přednášky bychom rádi prezentovali technické, zdravotní a další aspekty implementace VR do výuky chemie a dále naše zkušenosti s programem Nanome, který je určen k vizualizaci molekul ve VR, přičemž bychom rádi zmínili několik výzkumem podložených doporučení využitelných při výuce chemie prostřednictvím VR. Jsou to například způsoby vedení instruktáže, domluvení signálů, strukturace učiva či adekvátního počtu žáků pro realizaci VR lekce.
Kapacita je omezená, na akci je potřeba se dopředu přihlásit.