Závěrečný projekt

Programy:

  • Chemie
  • Chemie a technologie materiálů pro konzervování – restaurování
Postup při zadávání témat závěrečných prací

Každý vedoucí průběžně aktualizuje nabídku témat závěrečných prací v příslušných balících na adrese https://is.muni.cz/auth/rozpis/. Tato agenda slouží studentům jako přehled témat, která jsou pro příslušný program či specializaci k dispozici. Pokud student zvolí některé z témat, je třeba toto téma oficiálně zadat nejpozději k 1. březnu. Pro tento účel je třeba potvrdit zadání práce - vedoucí i student musí odsouhlasit příslušnou položku přímo u vypsaného tématu. Po potvrzení ze strany pedagogického zástupce bude moci studijní referentka založit archiv závěrečné práce.

Závěrečná práce může být vypracována v jazyce českém, anglickém nebo slovenském. Jazyk práce musí být uveden v zadání závěrečné práce a musí být schválen vedoucím práce i pedagogickým zástupcem ředitele ústavu.

Odevzdání závěrečné práce

Student odevzdává závěrečnou práci pouze elektronicky do Archivu závěrečné práce poté, co získal zápočet za předmět C6500 Závěrečný projekt z chemie. Vedoucí zajistí zpřístupnění elektronické verze určenému oponentovi práce. Předseda komise může požadovat dodání vytištěné verze práce k obhajobě. Informace o termínu odevzdání výtisku práce musí být studentovi sdělena nejméně tři pracovní dny před předsedou určeným termínem odevzdání výtisku. Na způsob vazby výtisku nejsou stanoveny žádné požadavky.

Nejpozději pět pracovních dnů před obhajobou závěrečné práce vloží vedoucí do Archivu závěrečné práce svůj posudek, případně též posudek zpravodaje, nemá-li zpravodaj přístup do ISu.

Bakalářská práce

Program:

  • Chemie se zaměřením na vzdělávání
Postup při zadávání témat závěrečných prací

Každý vedoucí průběžně aktualizuje nabídku témat závěrečných prací v příslušných balících na adrese https://is.muni.cz/auth/rozpis/. Tato agenda slouží studentům jako přehled témat, která jsou pro příslušný program či specializaci k dispozici. Pokud student zvolí některé z témat, je třeba toto téma oficiálně zadat nejpozději k 1. březnu. Pro tento účel je třeba potvrdit zadání práce - vedoucí i student musí odsouhlasit příslušnou položku přímo u vypsaného tématu. Po potvrzení ze strany pedagogického zástupce bude moci studijní referentka založit archiv závěrečné práce a zadání v PDF si bude moci student vytisknout/uložit (pro vložení do závěrečné práce).

Závěrečná práce může být vypracována v jazyce českém, anglickém nebo slovenském. Jazyk práce musí být uveden v zadání závěrečné práce a musí být schválen vedoucím práce i pedagogickým zástupcem ředitele ústavu.

Odevzdání závěrečné práce

Student odevzdává závěrečnou práci pouze elektronicky do Archivu závěrečné práce poté, co získal zápočet za předmět C6013 Bakalářská práce. Vedoucí zajistí zpřístupnění elektronické verze určenému oponentovi práce. Předseda komise může požadovat dodání vytištěné verze práce k obhajobě. Informace o termínu odevzdání výtisku práce musí být studentovi sdělena nejméně tři pracovní dny před předsedou určeným termínem odevzdání výtisku. Na způsob vazby výtisku nejsou stanoveny žádné požadavky.

V Archivu závěrečné práce (vstup nejlépe prostřednictvím agendy Školitel v IS) vedoucí provede kontrolu závěrečné práce a odsouhlasí, že se nejedná o plagiát. Nejpozději pět pracovních dnů před obhajobou závěrečné práce vloží vedoucí do Archivu závěrečné práce svůj posudek, případně též posudek oponenta, nemá-li oponent přístup do ISu. Pro posudky bakalářských prací je vhodné využít formuláře:

Bakalářské práce zaměřené na výzkum (chemický, didaktický či pedagogický (včetně rešerší))
Odkaz na posudek vedoucího
Odkaz na posudek oponenta 

Bakalářské práce zaměřené na tvorbu výukových materiálů
Odkaz na posudek vedoucího
Odkaz na posudek oponenta 

Diplomová práce

Programy:

  • Chemie
  • Chemie a technologie materiálů pro konzervování – restaurování
  • Učitelství chemie pro střední školy
Postup při zadávání témat závěrečných prací

Každý vedoucí průběžně aktualizuje nabídku témat závěrečných prací v příslušných balících na adrese https://is.muni.cz/auth/rozpis/. Tato agenda slouží studentům jako přehled témat, která jsou pro příslušný program či specializaci k dispozici. Pokud student zvolí některé z témat, je třeba toto téma oficiálně zadat nejpozději k 1. únoru. Pro tento účel je třeba potvrdit zadání práce - vedoucí i student musí odsouhlasit příslušnou položku přímo u vypsaného tématu. Po potvrzení ze strany pedagogického zástupce bude moci studijní referentka založit archiv závěrečné práce a zadání v PDF si bude moci student vytisknout/uložit (pro vložení do závěrečné práce).

Závěrečná práce může být vypracována v jazyce českém, anglickém nebo slovenském. Jazyk práce musí být uveden v zadání závěrečné práce a musí být schválen vedoucím práce i pedagogickým zástupcem ředitele ústavu.

Odevzdání závěrečné práce

Student odevzdává závěrečnou práci pouze elektronicky do Archivu závěrečné práce poté, co získal zápočet za předmět CA001 Diplomová práce IV (programy Chemie a Chemie a technologie materiálů pro konzervování – restaurování) nebo CA400 Diplomová práce IV (Učitelství chemie pro střední školy). Vedoucí zajistí zpřístupnění elektronické verze určenému oponentovi práce. Předseda komise může požadovat dodání vytištěné verze práce k obhajobě.

V Archivu závěrečné práce (vstup nejlépe prostřednictvím agendy Školitel v IS) vedoucí provede kontrolu závěrečné práce a odsouhlasí, že se nejedná o plagiát. Nejpozději pět pracovních dnů před obhajobou závěrečné práce vloží vedoucí do Archivu závěrečné práce svůj posudek, případně též posudek oponenta, nemá-li oponent přístup do ISu.

Pro posudky diplomových prací je vhodné využít formuláře:

Chemie

Chemie a technologie materiálů pro konzervování – restaurování

Učitelství chemie pro střední školy

Diplomové práce zaměřené na výzkum (chemický, didaktický či pedagogický (včetně rešerší))
Odkaz na posudek vedoucího
Odkaz na posudek oponenta

Diplomové práce zaměřené na tvorbu výukových materiálů
Odkaz na posudek vedoucího
Odkaz na posudek oponenta

Posudek neodevzdávejte v papírové podobě, ale vložte ho přímo do archivu závěrečné práce studenta v ISu. V posudcích prosíme vyberte patřičný studijní program a specializaci, kterou daný student studuje.

V posudku bychom Vás chtěli požádat o odůvodněné a objektivní stanovisko k obsahu a struktuře diplomové práce a případným nedostatkům. Hlavním kritériem hodnocení, je posoudit dovednosti studenta/ky v samostatném zpracování vědeckých poznatků a vědeckovýzkumné činnosti nebo v práci zaměřené na didaktiku či pedagogiku. Dále bychom Vás rádi požádali o celkový komentář k práci v délce min. 150 slov, ve kterém stručně shrnete a zdůvodníte udělená hodnocení v jednotlivých bodech posudku. V případě posudku oponenta, prosím, položte 3 až 5 otázek týkajících se práce, na které by měl/a student/ka odpovědět v rámci vlastní obhajoby práce.

Níže uvedená orientační kritéria uvádí doporučené požadavky na kvalitu diplomové práce pro jednotlivé stupně hodnocení.

Velmi vysoká

Výjimečně kvalitní práce ukazující na velmi dobré dovednosti studujícího v uplatnění získaných vědeckých poznatků. Práce je téměř dokonalá ve všech následujících ohledech:

  • Úvod práce ukazuje na hluboké pochopení studovaného problému.
  • Jasná formulace a představení cílů práce, které jsou vysoké, ale zároveň dosažitelné.
  • Vhodný a zároveň kritický výběr citované literatury v adekvátním počtu.
  • Práce ukazuje na plné pochopení použitých metod studujícím a odůvodňuje vhodnost jejich použití v rámci výzkumu.
  • Výsledky získané v rámci práce jsou správně hodnoceny za použití adekvátních metod analýzy a kriticky diskutovány se současnou literaturou.
  • Grafický vzhled a obsah práce jsou bezchybné.
Vysoká

Kvalitní práce ukazující na dobré dovednosti studujícího v uplatnění získaných vědeckých poznatků. Práce splňuje následující předpoklady:

  • Studující v práci prokazuje velmi dobré pochopení studovaného problému.
  • Cíle práce jsou vhodně a jasně definovány.
  • Citovaná literatura je vhodně zvolena a obsahuje především publikace v kvalitních časopisech.
  • V práci jsou použity vhodné metodiky, které jsou dostatečně popsány.
  • Získaná data jsou přiměřeně hodnocena a diskutována pro odůvodnění vyvozených závěrů.
  • Práce tvoří soudržný a vyvážený celek a vyskytují se v ní pouze menší chyby.
Průměrná

Dobře strukturovaná a samostatně psaná práce mající všechny požadované prvky, ale obsahující větší množství chyb popsaných v posudku. Práce splňuje následující předpoklady:

  • Studující v rámci práce prokazuje dobrou znalost příslušné literatury.
  • Citovaná literatura není plně a jasně propojena se získanými výsledky a obsahuje větší množství učebnicových odkazů nebo internetových zdrojů.
  • Cíle jsou víceméně jasně a vhodně definovány.
  • Použité metody jsou přiměřené a odůvodněné.
  • Získaná data jsou hodnocena za použití adekvátních metod, avšak nejsou plně diskutována se současnou literaturou.
  • Struktura práce nemá žádné závažné slabiny, práce má vhodný jazyk a uspokojivou grafickou podobu.
Dostatečná

Akceptovatelná práce s významnými nedostatky v oblastech jako je diskuze, výsledky, plánování, struktura, jazyk nebo celkový vzhled. Práce má nedostatky především v následujících oblastech:

  • Práce má špatnou vědeckou kvalitu s nedostatkem kvalitních vědeckých zdrojů, bibliografie obsahuje větší množství chyb.
  • Cíle i návrh práce nejsou jasně definovány.
  • Použité metody nejsou zcela popsány a jejich obsah není konzistentní.
  • Získaná data jsou často chybně interpretována a analyzována, téměř chybí jejich kritická analýza v rámci diskuze.
  • Práce není jako celek soudržná a dobře organizovaná, studující zjevně zcela nepochopil cíle a rozsah výzkumu.
Nedostatečná

Velmi slabá práce s celou řadou významných nedostatků, která však po jejich opravě splňuje minimální kladené požadavky. Mezi vážné nedostatky patří:

  • Práce má celkově velmi špatnou vědeckou kvalitu s významnými nedostatky v odkazování na literaturu.
  • Cíle jsou nejasné a je zřejmé že studující plně nepochopil účel diplomové práce.
  • Popis metodik a materiálu je nevhodný nebo špatný, zvolené metody nejsou správně použity.
  • Interpretace získaných dat je zavádějící a chybná, zcela chybí jejich kritická analýza, studující neprokazuje schopnost samostatného výzkumu.
  • Existují významné nedostatky ve struktuře a stylistice práce, práci je obtížné číst a chápat.
  • Práce by neměla být obhájena, pokud nebudou významné nedostatky opraveny.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info